Travkompaniets omröstning av Sveriges
bästa häst genom tiderna har kommit in på
upploppet. Under sommaren har det röstats
på tio hingstar och ston. Nu är det
bara dagar kvar till det ska avgöras, för 31:a
augusti stänger omröstningen. Och det är
riktigt spännande så här i sista stund,
framförallt i stoklassen.
Bland hingstarna träder Copiad allt mer
fram som den obestridlige mästaren. Han
leder klart före Zoogin, "köttbullen", som är
nästan lika klar tvåa. Bakom dessa följer två
riktiga folkhjältear; Ego Boy och Legolas.
Victory Tilly finns också med i
omröstningen, men räcker inte riktigt till i
dessa sammanhang. Ännu. Kanske kan hans
senaste och kommande prestationer ändra
på det?
Bland stona är det en betydligt mer rafflande
kamp just nu. De båda Prix
dÁmerique-vinnarna Ina Scot och Queen L
tampas i en duell om
vem som är bästa sto. Just nu ligger båda och
pendlar runt 40% av rösterna. Inte många
röster kvar att fördela på övriga. Frances
Bulwark, legendariskt sto, finns på tredjeplats
just nu.
31:a augusti sista dag att rösta alltså. Gå in
på travlistan och rösta på just din favorit. Du
kan också diskutera omröstningen på
travsnack.
En fri trav-weekend på Scandic Hotels lottas ut
bland de som är med och röstar.
