I måndags fick Going Kronos hög feber som troligtvis berodde på ett djurbett eller stick. Febern gav inte med sig förrän på tisdagen när han behandlades med Cortison av en veterinär. Going Kronos är frisk nu men eftersom Cortison har en karenstid på två veckor så får han inte starta i kvalen på tisdag.
- Det är klart att det inte känns kul. Men hästen mår bra nu efter behandlingen och han kommer att få känna sig för lite redan imorgon. Det är hästen som går i första hand och det kommer flera lopp. Men det är synd om Romme och Gävle och publiken där, de hade säkert velat se Going, säger "Ludde".
Anders Forsberg
