Efter den första dagen av två låg Johan på en femte plats men i den andra dagens tre lopp var Johan bara bäst. Han vann två av de tre loppen och till slut var han fyra poäng före norrmannen Malmin.
- Det går ju inte att klaga på dagarna här i Finland. Det har varit riktigt kul och så vann jag. Men det var lite annorlunda. Det var ganska dålig klass på hästarna och vissa av kuskarna var väldigt vilda. Men det är ju verkligen kul att kunna skriva in Europamästare på meritlistan, sa en märkbart nöjd Johan Untersteiner efter loppen.
Anders Forsberg
