Numera är det Kari Lähdekorpi som managerar hästen som faktiskt var ett elitlopsshopp ifjol för hans gamle tränare Stefan Hultman. Efter mycket skadeproblem bytte han tränare till Lähdekorpi. I Lähdekorpis regi gjorde han sin första start förra söndagen då han blev tvåa. På tisdagen startade han med 20 meters tillägg över sprinterdistans och låg länge i de bakre regionerna. Segergreppet kopplade han först 50 meter kvar från mål och segertiden blev 1.13,0.
"Såg fin ut"
- Jag var inte själv på plats på Axevalla men av det jag hört såg Gentleman fin ut i alla fall, berättar Kari Lähdekorpi.
Om allt går väl och Gentleman får vara skadefri kan det bli en trevlig fortsättning för honom och Kari Lähdekorpi.
Anders Forsberg
