Åke Svanstedt försökte svara med Tobina Pazzione en bit in i första sväng men Jorma Kontio bara gasade vidare. Opal Viking fick sedan bestämma i ledningen och såg riktigt fin ut.
- Det blev verkligen enkelt och Jorma sa att det fanns hur mycket pulver som helst kvar, säger Nils Enqvist.
Är Opal Viking i toppform nu?
- Nej, inte riktigt. Han har fortfarande lite extra kilon på sig och är en aning rund och tjock. Några lopp till krävs, sedan är han där.
Segertiden på Mantorp blev blygsamma 1.14,7, men nu är det slut på det enkla motståndet.
- Vi har i åtanke att starta i SM på Åby den 14 oktober och jag ska ta ett snack med Jorma i veckan. Alternativet är V75 på Mantorp om tolv dagar.
Pär Andersson
