I tisdagens fjärde lopp på Eskilstuna var olyckan framme när hästarna var inne på upploppet. Kaj Widell satt bakom tredjehandsfavoriten Steve Buttler men helt plötsligt lossnade sulkyn. Som tur är lyckades han undvika alla bakomvarande hästar och träffades enbart av ett sulkyhjul.
- Som tur var gick ju allt bra och jag har bara fått en rejäl lårkaka. Dessutom är jag lite stel i ryggen men jag kör garanterat imorgon igen. Jag fick ingen hjärnskakning, säger Kaj Widell.
Hur kan sånt här hända?
- Det ska ju inte få hända. Det var en hederlig gammal remsele som var för dåligt åtdragen. Men jag har aldrig sett något sånt här hända i hela mitt liv.
Anders Forsberg
