Conny Nobell har haft ett bra år med Elitloppssegern som den självklara toppen. Nu är siktet inställt mot nästa säsong och Björn Goop har planerat för en start i Prix d'Amerique.
- Om han är frisk och allt går som det ska blir det en start i Prix d'Amerique. Just nu går han lite motionsturer i skogen och så har han fått två träningspass, det senaste nu på tisdagen då han gick i 1.30-tempo.
När får vi se honom på tävlingsbanan?
- Tidigast, absolut tidigast, blir det i månadsskiftet runt november och december. Det troligaste är att det blir ett par veckor in i december. Sen får vi se om det blir hemma i Sverige eller i Frankrike på en gång.
Anders Forsberg
