I ett nummer av tidningen RST Travsport, som utkom i slutet av september, uttalade sig Gävletravets färske VD, Marco Tupakka, mycket kritiskt om banans egna tränare. "Vi har för dåliga tränare", sa han då vilket ledde till kraftiga reaktioner från bland andra Håkan Wallberg, ordförande i Gävles tränarförening. I går avgick Marco Tupakka som VD.
- Ja, det stämmer. Anledningen får ni reda på i morgon (onsdag). Vi ska träffas i dag och sätta ihop en skrivelse som vi lämnar ut då, säger Tupakka.
Är det på grund av uttalandet om banans tränare som du slutar som VD?
- Jag uttalar mig ingenting innan vår skrivelse.
Vad ska du göra nu?
- Jag ska jobba kvar med det jag verkligen brinner för, nämligen i en roll som marknadschef.
Pär Andersson
