- Everests skada har inte gått att läka så nu har vi bestämt att han ska sluta tävla. Därefter sålde vi honom till Holland där han ska bli avelshingst. Men jag tänker inte nämna några summor, säger Båth och skrattar belåtet.
Fyraårige V75-vinnaren Junction har också lämnat stallet. Svante Båth och de andra ägarna beslutade sig för att sälja honom och Kari Lähdekorpi har köpt in sig på hästen. Från och med nu är det Lähdekorpi som kommer att träna hästen och han räknar med att Junction ska kunna starta redan om ett par veckor.
Anders Forsberg
