Efter halsoperationen i somras var det tänkt att Max Flukt skulle vara tillbaka på tävlingsbanan i ett långlopp på Solvalla på lördag. Men den sista veterinärkontrollen gav ett oönskat besked.
- Läkningen av det operativa ingreppet såg bra ut och det hade inte gett några bieffekter. Däremot var Max inte riktigt ren i halsen och jag startar aldrig en häst som inte är helt frisk, säger Kent Knutsson.
Är du orolig att det ska vara något allvarligt?
- Nej, det kan jag inte vara. Det gamla problemet, som kunde ha hotat hans karriär, såg ju som sagt perfekt ut. Den här slembildningen är något som drabbar alla hästar och det är inte särskilt allvarligt. Men vi får avvakta med comebacken ett tag.
Pär Andersson
