I lördags var meningen att han skulle vara med i Prix de Bretagne men blev bara andra reserv. Därför var tanken att han skulle tävla på torsdag istället, i Prix de Montignac. Men nu är visan likadan, Hot Tub har tjänat för lite pengar och andra hästar får gå före. Amatörtränaren Marcus Öhman hade förhoppningar om att Hot Tub skulle kunna vara med i riktigt stora sammanhang i vinter, men nu lär siktet ställas in på något mindre lopp. Hot Tub har fått en ofrivillig paus och inte startat sedan 3 november.
Anders Forsberg
